Η ECSA χαιρετίζει τη δημοσίευση της μελέτης που διεξήχθη για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς θεωρεί ότι οι κοινωνικές πτυχές της ναυτιλίας αποτελούν κρίσιμο θεμέλιο για μια ισχυρή, ανταγωνιστική και βιώσιμη Eυρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η μελέτη διεξήχθη για τη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG MOVE), από μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της Coffey International Development (Coffey), και παρακολούθησε τις προτάσεις που υπέβαλε η ειδική ειδική ομάδα για τη θαλάσσια απασχόληση και την ανταγωνιστικότητα το 2011.
«Χαιρετίζουμε τη δημοσίευση της έκθεσης της μελέτης σχετικά με την κοινωνική κατάσταση της ναυτιλίας. Οι ναυτικοί είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας και η πανδημία COVID-19 έχει αναδείξει περισσότερο από ποτέ τη σημασία του επαγγέλματος του ναυτικού και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν “δήλωσε ο Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
" Το πρόσφατα δημοσιευμένο Σχέδιο Ναυτιλιακής Ανάπτυξης της ECSA αναγνωρίζει τη στρατηγική σημασία της τεχνογνωσίας της ΕΕ για τη θάλασσα και δείχνει τη δέσμευση των Ευρωπαίων πλοιοκτητών να ενισχύσουν την κοινωνική βιωσιμότητα της ναυτιλίας και τη βάση δεξιοτήτων και την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων ναυτικών αναπτύσσοντας περαιτέρω έναν ελκυστικό, έξυπνο, ασφαλή, κοινωνικό και ποιοτικό ναυτιλιακό τομέα και έναν κορυφαίο παγκόσμιο ναυτιλιακό σύμπλεγμα."
Η ECSA θα αναλύσει προσεκτικά τα ευρήματα της μελέτης και ανυπομονεί να μοιραστεί τις απόψεις της με τους κοινωνικούς εταίρους.
«Χαιρετίζουμε το γεγονός ότι η έκθεση αναγνωρίζει την αδιαμφισβήτητη αξία των ευρωπαϊκών κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στη διατήρηση του στόλου της ΕΕ. Το φορολογικό σύστημα χωρητικότητας είναι απαραίτητο για την παροχή ισότιμων όρων στους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες έναντι ανταγωνιστών εκτός ΕΕ, διασφαλίζοντας την απασχόληση γραφείων υψηλής εξειδίκευσης στα γραφεία των πλοιοκτητών στην Ευρώπη για πολλούς Ευρωπαίους», δήλωσε ο κ. Dorsman.
«Πρέπει να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των υφιστάμενων κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις και ότι δεν τίθεται σε κίνδυνο το διεθνές επίπεδο ανταγωνισμού για τους πλοιοκτήτες της ΕΕ», κατέληξε.