Το κανάλι του Παναμά δημοσίευσε πρόσφατα πρόταση τροποποίησης της υπάρχουσας διάρθρωσης διοδίων για τα πλοία ξηρού φορτίου, χύδην, επιβατών, εμπορευματοκιβωτίων και οχηματαγωγών και κάποια RoRo καθώς και τα δεξαμενόπλοια, τα χημικά, τα LPG και LNG.
Η ανακοίνωση σηματοδοτεί την έναρξη μιας επίσημης περιόδου διαβουλεύσεων 30 ημερών η οποία θα ολοκληρωθεί στις 15 Ιουλίου 2019.
"Με αυτή την πρόταση, στοχεύουμε στην καλύτερη εξυπηρέτηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας", δήλωσε ο Διευθυντής του Καναλιού του Παναμά Jorge L. Quijano. "Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις μας θα αυξήσουν τη διαφάνεια και την ευελιξία, μεταξύ άλλων, για να διασφαλίσουμε ότι το κανάλι του Παναμά παραμένει ανταγωνιστικό και βέλτιστο για τη ναυτιλία”.
Όσον αφορά το τμήμα ξηρού φορτίου, η πρόταση προβλέπει την αντιστοίχιση των διοδίων που χρεώνονται στα πλοία Neopanamax.
Η πρόταση αποσκοπεί επίσης να προσθέσει διαφάνεια στη διάρθρωση των διοδίων του τμήματος επιβατών με χρέωση βάσει της μέγιστης χωρητικότητας των επιβατών που μπορεί να μεταφέρει κάθε συγκεκριμένο επιβατηγό πλοίο. Για το σκοπό αυτό, το κανάλι προτίθεται να αλλάξει τη μονάδα μέτρησης από "ανά θέση" σε "ανά επιβάτη", διευκολύνοντας έτσι τις γραμμές κρουαζιέρας να μετακυλίουν τα έξοδα διέλευσης στους πελάτες τους.
Για το τμήμα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι προτεινόμενες τροποποιήσεις διοδίων θα συμβάλλουν στη διατήρηση και την παροχή κινήτρων για αυξημένους όγκους φορτίου μέσω του καναλιού του Παναμά. Συγκεκριμένα, η πρόταση προσφέρει πιο ελκυστικά επιτόκια για τους πελάτες που επωφελούνται από το Πρόγραμμα Επιβράβευσης από το Κανάλι του Παναμά, προσθέτοντας νέα επίπεδα με μειωμένους συντελεστές της χρέωσης μεταφορικής ικανότητας για ναυτιλιακές γραμμές μεταξύ 2 εκατομμυρίων έως 3 εκατομμυρίων TEU και πρόσθετες μειώσεις για γραμμές που αναπτύσσουν μια επιπλέον αύξηση 3 εκατομμύρια TEU. Το κίνητρο που εφαρμόζεται στην τελευταία τροποποίηση διοδίων του οικονομικού έτους 2018 για το σύνολο TEU που έχει φορτωθεί στο ταξίδι επιστροφής (TTLR) θα παραμείνει σε ισχύ.
Για να προστεθεί περαιτέρω διαφάνεια στη διάρθρωση των διοδίων για τον τομέα μεταφοράς οχημάτων και RoRo, οι προτεινόμενες τροποποιήσεις περιλαμβάνουν - για πρώτη φορά - μια νέα δασμολογική κατηγορία ή σειρά που έχει σχεδιαστεί με ακρίβεια για τα πλοία Neopanamax για να υπολογίζουν τα μεγέθη και τη χωρητικότητα των σκαφών. Πρόσθετες τροποποιήσεις για αυτόν τον τομέα περιλαμβάνουν ελαφρές προσαυξήσεις στα τιμολόγια για τα πλοία μεγέθους Panamax καθώς και μικρές προσαρμογές που βασίζονται στα μεγέθη των σκαφών.
Οι δομές διοδίων για τα δεξαμενόπλοια, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων, τα πλοία LPG και LNG παραμένουν αμετάβλητα, αλλά οι προσαρμογές διοδίων προτείνεται να ευθυγραμμιστούν περισσότερο με την αξία της διαδρομής.
Τα διόδια για τα μικρά σκάφη (ελάχιστα διόδια) και για την τοπική τουριστική αγορά αναθεωρούνται προς τα πάνω. Οι τελευταίες δασμολογικές προσαρμογές για τα μικρά σκάφη τέθηκαν σε εφαρμογή το 2012.
Η πλήρης πρόταση είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση www.pancanal.com/peajes
Photo:Pixabay