Επίκαιρη Μελέτη και Έρευνα - Δημοσκόπηση
Επίκαιρη Μελέτη και Έρευνα - Δημοσκόπηση
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τη Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου (πλοία 100 Κ.Ο.Χ.1 και άνω) για τον μήνα Φεβρουάριο 2020. Ειδικότερα:
Η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Φεβρουαρίου 2019, παρουσίασε μείωση κατά 0,7%, ενώ αύξηση κατά 0,8% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 προς το 2018 (Πίνακας 1).
Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,9% τον μήνα Φεβρουάριο 2020 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Φεβρουαρίου 2019, ενώ μείωση κατά 1,7% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 προς το 2018 (Πίνακας 1).
Γράφημα 1: Δύναμη και Ολική Χωρητικότητα των ελληνικών εμπορικών πλοίων 100 ΚΟΧ και άνω, σε μηνιαία βάση, Ιανουάριος 2017 – Φεβρουάριος 2020
Η Εθνική Ναυτιλιακή Στρατηγική της Κύπρου έχει επιτύχει τη μείωση των ποσοστών κατακρατήσεων στις ΗΠΑ
Tο Διοικητικό Συμβούλιο της ECSA σε πρόσφατη συνεδρίαση ευχαρίστησε όλους τους ναυτιλιακούς επαγγελματίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία για την αφοσίωσή τους και τις θυσίες που καταβάλουν ώστε να συνεχιστεί η προμήθεια αγαθών και εξοπλισμού και τις απαραίτητες υπηρεσίες μεταφορών σε εκατομμύρια πολίτες που επηρεάζονται σήμερα από την πανδημία του COVID-19.
"Η ευρωπαϊκή ναυτιλία έχει φτάσει σε ένα κομβικό σημείο, δήλωσε ο Claes Berglund, Πρόεδρος της ECSA. "Στην επιφάνεια, το εμπόριο συνεχίζει να ρέει. Κάτω από την επιφάνεια, τα πληρώματά μας δοκιμάζονται υπερβολικά.”
"Επιπλέον, η χρηματοδότηση πρέπει να παραμείνει ανοικτή για τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα άμεσα προβλήματα ρευστότητας για να αποφύγουν τις απολύσεις, να βοηθήσουν στην αναχρηματοδότηση των δανείων τους ή να έχουν τη δυνατότητα να αναστείλουν τις δόσεις και τους τόκους δανείων τους. Αν οι τράπεζες δεν προχωρήσουν σε αυτό, πολλές επιχειρήσεις δεν θα επιβιώσουν από την κρίση και το μερίδιο της Ευρώπης στην παγκόσμια ναυτιλία πρόκειται να καταποντιστεί».
"Ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα είναι η μεταφορά επιβατών: Οι θαλάσσιες μεταφορές επιβατών εξυπηρετούσαν πάντα τους Ευρωπαίους που ζούσαν σε νησιά ή σε παράκτιες περιοχές. Για αυτούς είναι καθημερινός τρόπος μεταφοράς για εργασία, ζωή και εμπόριο. Αυτές οι βασικές υπηρεσίες θα εξαφανιστούν, αν δεν γίνει κάτι για να σωθούν», συνεχίζει ο κ. Berglund.
Το Συμβούλιο της ECSA ευχαριστεί τα θεσμικά όργανα της ΕΕ για το σύνολο των εργασιών που έγιναν για τη στήριξη της βιομηχανίας στην αντιμετώπιση των οικονομικών, επιχειρησιακών και κοινωνικών επιπτώσεων αυτής της πανδημίας, μέσω μιας σειράς πρωτοβουλιών που ανακοινώθηκαν. Ωστόσο, η ECSA είναι της γνώμης ότι απαιτούνται περισσότερες δράσεις για την ουσιαστική διατήρηση της βιομηχανίας μέσω αυτής της κρίσης και για την αποκατάστασή της το συντομότερο δυνατό.
Η ECSA θεωρεί ότι αυτή η άνευ προηγουμένου κρίση απαιτεί πρωτοφανείς αντιδράσεις. Για να εξασφαλιστεί η επιβίωση της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Ευρώπης η οποία είναι στρατηγικής σημασίας , θα απαιτηθούν πιο συντονισμένες και στοχοθετημένες δράσεις. Ως εκ τούτου, καλεί όλα τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα να εγκρίνουν γρήγορα ένα στοχοθετημένο σχέδιο διάσωσης και αποκατάστασης για τον ναυτιλιακό τομέα.
Φωτό: Claes Berglund, Πρόεδρος της ECSA
Νίκος Κ. Δούκας
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Ειδήσεις, άρθρα και αναλύσεις για την μεγάλη και παγκόσμια Ναυτιλιακή Βιομηχανία
Αρχισυντάκτης, Επιμέλεια Ύλης: Παναγιώτης Δούκας