Ποιός θέλει ἂραγε καί γιατί διέξοδο στό Αἰγαῖο; Τά Σκόπια; Ἡ Ἀλβανία; Ἡ Βουλγαρία; Ἡ Σερβία; Λάθος.
Διέξοδο στό Αἰγαῖο θέλει ἐδῶ καί ἓνα αἰῶνα ἡ Γερμανία.
Τώρα πιά πού παραχωρήσαμε ἐθνότητα, ὂνομα καί γλῶσσα στό γεωπολιτικό μόρφωμα τοῦ Ἰωσήφ Μπρόζ Τίτο, θά ἀρχίσουν οἱ κλιμακωτές ἀντιδράσεις γιά τήν ὑλοποίηση τοῦ ἀρχικοῦ σχεδίου τῆς Γερμανίας, ἡ ὁποία θέλει νά κατευθύνει διά μιᾶς τεραστίας ποταμίας ὁδοῦ, τούς ὑδρογονάνθρακες τοῦ Αἰγαίου στό Βερολίνο, ὑποδουλώνοντας τήν Ἑλλάδα γιά δεύτερη φορά, τώρα μέ οἰκονομικούς ὃρους. Κι αὐτό, μόνο μέ ἓνα τρόπο μπορεῖ νά γίνει: Μέ τόν διαμελισμό τῆς Ἑλλάδος καί τήν <ὁμογενοποίηση> μέ πολιτικούς ὃρους τοῦ εὐρυτέρου βαλκανικοῦ χώρου. Γι᾽ αὐτό πρῶτα ἡ Γερμανία διέλυσε τήν πρώην Γιουγκοσλαβία.
Τά πράγματα ἀρχίζουν τώρα νά ξεκαθαρίζουν. Ἡ ἐνεργοποίηση μιᾶς τεραστίας ποταμίας ὁδοῦ, τήν ὁποία θά διαπλέουν ἐνδεχομένως καί πλοῖα LNG, ἀλλά καί ἂλλα πλοῖα ἐμπορικά καί ἀλιευτικά, μέ λιμένα ἀπόπλου τήν Θεσσαλονίκη, ένῶ θά τήν διασχίζει καί ἀγωγός, θά ἐξασφαλίσει φυσικούς πόρους στήν Γερμανία γιά νά δημιουργήσει τό δικό της ἰμπέριουμ, ἐνῶ ταυτόχρονα θά ὑποβιβασθεῖ ὁ ρόλος τῆς Ρωσίας στήν ἐνεργειακή ἐξάρτηση τῆς Γερμανίας ἀπό αὐτή. Καί φυσικά ἡ ἐξέλιξη αὐτή ἐνδιαφέρει ἰδιαίτερα τήν Ἀμερική, ἡ ὁποία θέλει νά παραμείνει μόνη κυρίαρχη στόν κόσμο, ἐξουδετερώνοντας τίς ὑπερδυνάμεις τῆς Ρωσίας καί τῆς Κίνας.
Καί ἰδοῦ ποιά εἶναι ἡ τεραστίας οἰκονομικῆς καί ἐμπορικῆς σημασίας ποτάμια ὁδός: Ἀποτελεῖται ἀπό τόν Δούναβη (τόν ἀρχαιοελληνικό Ἲστρο, γύρω ἀπό τόν ὁποῖο κατοικοῦσαν στήν ἀρχαιότητα αἰγαιοπελασγικά φῦλα) μήκους ἂνω τῶν 2.800 χιλιομέτρων, ὁ ὁποῖος διασχίζει ἀρκετές πρωτεύουσες τῆς κεντρικῆς καί τῆς ἀνατολικῆς Εὐρώπης, ἀκολουθῶντας πορεία κυρίως ἀνατολική, χύνεται στήν Μαύρη Θάλασσα.
Αὐτό τό θεῖο δῶρο τῆς φύσεως δέν ἒχει παρά νά ὁλοκληρωθεῖ μέ ἓνα φιλόδοξο σχέδιο, πού μεθοδεύει ἐδῶ καί πολλές δεκαετίες (ὁ Μεταξάς δέν ἒπεσε σ᾽ αὐτή τήν παγίδα), μέ δύο παγκοσμίους πολέμους, πού ξεκίνησε ἡ Γερμανία ἀπό τά Βαλκάνια καί τήν διάλυση ἐν συνεχεία τῆς πρώην Γιουγκοσλαβίας. Τό σχέδιο λοιπόν ἒγκειται στήν σύνδεση Ἀξιοῦ, Μοράβα, Δούναβη γιά τήν δημιουργία μιᾶς νέας πλωτῆς ἀρτηρίας, πού θά ἑνώνει τό λιμάνι τῆς Θεσσαλονίκης μέσω τῆς Σερβίας (Μοράβας), ΠΓΔΜ (Ἀξιός) καί Ἑλλάδος (Ἀξιός).
Τώρα εὒκολα καταλαβαίνει κανείς γιατί ἀσκοῦνται πιέσεις στό Βελιγράδι γιά ἒνταξη στήν ΕΕ καί στό ΝΑΤΟ, καθώς καί τῆς ΠΓΔΜ, ὃπου ἒχει ἀνεγερθεῖ στά Σκόπια ἡ τρίτη μεγαλύτερη πρεσβεία τῶν ΗΠΑ στόν κόσμο. Καί φυσικά, τό μεγαλεπίβολο αὐτό σχέδιο καταρτίσθηκε καί ἐφαρμόσθηκε ἀπό γενεές Ἑλλήνων καί ξένων διαπλεκομένων πολιτικῶν σέ βάρος τῶν συμφερόντων τῆς Ἑλλάδος ἀπό πολιτικούς προσηλωμένους στά κελεύσματα τῆς καγκελαρίου Μέρκελ, πού πρωτοστάτησε στήν πρωτοφανῆ αὐτή πολιτική διαπλοκή, μέ πολιτικούς προθύμους νά ὑπογράψουν τήν ἱστορική, ἐθνική καί οἰκονομική καταστροφή τῆς Ἑλλάδος.
Ἒπρεπε ἡ χώρα μας νά ὑποδουλωθεῖ στούς δανειστές, νά φτωχοποιηθεῖ ὁ λαός της, νά ἀποκλεισθεῖ ἀπό τήν μοιρασιά τῶν κοιτασμάτων τοῦ Αἰγαίου, ἢ στήν καλλίτερη περίπτωση νά πάρει κάποια ψυχία (<καζάν-καζάν>) μέ τήν Τουρκία, νά ὑποθηκεύσει τήν ἐθνική καί πολιτιστική της κληρονομιά στό ὑπερταμεῖο γιά ἓνα αἰῶνα καί, ἀπειλουμένη παγίως ἀπό Ἀνατολάς, τήν Τουρκία, νά ὑπακούσει σάν πειθήνιο ἐκτελεστικό ὂργανο στήν ὑλοποίηση τοῦ μεγαλεπιβόλου σχεδίου, πού θά ὠφελήσει πρωτίστως τήν Γερμανία καί, δευτερευόντως, τίς ΗΠΑ.
Ἡ ἀναγκαία νομοθετική ὑποδομή ὑφίσταται στήν διεθνῆ νομοθεσία γιά τό δίκαιο τῆς Θαλάσσης ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ ΟΗΕ. Ἡ ΠΓΔΜ χαρακτηρίσθηκε ὡς <περίκλειστη> χώρα καί χαίρει δικαιωμάτων τῶν κρατῶν ἂνευ ἀκτῶν.
Ἒτσι, ἀφοῦ γαλουχήθηκαν γενεές Σκοπιανῶν μέ ψευδαισθήσεις καί ἀλυτρωτισμούς, μέ ἰδιοποίηση τῆς καταγωγῆς τους ἀπό τόν Μέγα Ἀλέξανδρο, μέ μακεδονικά σύμβολα-ρεντίκολα, βρῆκαν καί τούς σύγχρονους Ἓλληνες προθύμους πολιτικούς γιά νά ὑπογράψουν τήν περιβόητη συμφωνία τῶν Πρεσπῶν καί νά ἐπισπευσθοῦν οἱ δρομολογηθεῖσες ἐξελίξεις, ὣστε ὁλόκληρος ὁ βαλκανικός χῶρος νά μεταβληθεῖ σέ μία ἐνιαία οἰονεί <Μακεδονία>, ὣστε νά μποροῦν νά ἐνεργοποιηθοῦν οἱ προβλέψεις τῆς συνθήκης περί δικαίου τῆς Θαλάσσης, πού προβλέπει ὃτι τά <περίκλειστα> κράτη, πού δέν ἒχουν ἀκτές, νά συμμετέχουν σέ ἰσότιμη βάση στήν ἐκμετάλλευση προσήκοντος μέρους τοῦ πλεονάσματος τῶν ζώντων πόρων τῶν ἀποκλειστικῶν οἰκονομικῶν ζωνῶν τῶν παρακτίων χωρῶν (τῆς Ἑλλάδος).
Ἡ ΠΓΔΜ θά ἒχει τώρα τό δικαίωμα νά ἰδιοποιεῖται ὂχι μόνο τά κοιτάσματα ὑδρογονανθράκων, ἀλλά καί τῶν ἀλιευμάτων. Ἒτσι ἡ Ἑλλάδα, ἀπειλουμένη πανταχόθεν, διοικουμένη ἀπό πολιτικούς προσκειμένους στήν Γερμανία ἀλλά καί στίς ΗΠΑ, παίζοντας ὁ καθένας τόν δικό του ρόλο σύμφωνα μέ τά ἒξωθεν καθυπαγορευόμενα σενάρια, θά δεῖ μπροστά στήν μύτη της Σκοπιανούς <βορειομακεδόνες> νά ἐμπλέκονται στήν ἑλληνική ΑΟΖ, νά ἀλιεύουν ἢ νά ἐκχωροῦν τό <δικαίωμά> τους στήν Τουρκία, νά ἀποκτοῦν δικό τους στόλο, ἐμπορικό καί πολεμικό, πού θά φέρει ἀναπεπταμένη τήν νέα σημαία τῆς <Μακεδονίας> (τό <Βόρεια> διαγράφτηκε ἢδη ἀπό τήν ἐποχή τῶν Πρεσπῶν), καί νά βλέπουμε <Μακεδόνες> ἐφοπλιστές (τίς οἶδε ποιοί θά κρύπτονται ἀπό πίσω τους) νά ἀνταγωνίζονται τήν ἑλληνική ναυτιλία μέσα στό ἲδιο τό...<σπίτι> τους, τό Αἰγαῖο.
Ὡστόσο, ἒχουν γνώση οἱ φύλακες, πού στήν προκειμένη περίπτωση εἶναι οἱ Ἓλληνες ἐφοπλιστές. Καί θά εἶναι αὐτοί οἱ ὁποῖοι θά ἐκμεταλλευθοῦν περισσότερο από τίς μεταφορές φυσικοῦ ἀερίου καί πετρελαίου, καθώς διαθέτουν ἐπαρκῆ στόλο ἐξειδικευμένων σκαφῶν, καί εἰδικότερα LNG, καθώς καί τίς κατάλληλες ἐμπορικές διασυνδέσεις καί τίς ἀναγκαῖες ὑποδομές, ὣστε νά ἐπωφεληθοῦν περισσότερο ἀπό τίς μεταφορές τῶν ὑποθαλασσίων ὑδρογονανθράκων τοῦ Αἰγαίου. Πάντως ἐπί τοῦ παρόντος δέν ἒχουν ἀκόμη ἐκτιμηθεῖ τά κοιτάσματα τῶν ὑδρογονανθράκων. Ἢδη ἡ πρώτη γεώτρηση τῆς Ἒξξον Μόμπιλ σέ βάθος 5.000 μέτρων κάτω ἀπό τόν βυθό σέ κυπριακό οἰκόπεδο, οὐδέν ἀπέδωσε καί νέα ὑποθαλάσσια γεώτρηση ἐνεργεῖται τώρα σέ ἂλλο σημεῖο πού θά φθάσει σέ βάθος 4.000 μέτρων. Τό μέλλον μᾶς ἐπιφυλάσσει πολλές ἐκπλήξεις, ἀλλά καί πολλές εὐκαιρίες ναυτιλιακῆς ἀπασχόλησης.
ΚΩΣΤΑΣ ΔΟΥΚΑΣ