Ο Πειραιάς θα γίνει Homeport και για ένα από τα υπερπολυτελή πλοία της MSC από το 2021.
Ίσως να ακολουθήσουν και άλλες εταιρίες. Ήδη ο Πειραιάς έχει ανοδική πορεία. Και ερχόμαστε στο γιατί; Δυστυχώς η απάντηση δεν είναι ο στρατηγικός μας σχεδιασμός και η ευέλικτη πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης. Μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν αποφασίσει να μειώσουν τον αριθμό των πλοίων που θα υποδέχονται στις θάλασσες τους. Και ο λόγος είναι καθαρά οι νέοι αυστηρότεροι κανονισμοί του ΙΜΟ που έχουν τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2020. Αποτέλεσμα ολοένα και περισσότερες εταιρίες να αλλάζουν τους μελλοντικούς τους προορισμούς
Καθώς οι νέοι κανονισμοί έχουν τεθεί σε ισχύ, η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί πονοκέφαλο για πολλές κυβερνήσεις και λιμενικές Αρχές αλλά αποτελεί και εκπληκτική συγκυρία για την Ελλάδα να αρπάξει τώρα την ευκαιρία και να γίνει ο Πειραιάς, ένα δυνατό Homeport ή πιο απλά λιμάνι αφετηρίας και κατάληξης κρουαζιέρας.
Σε συνεργασία με την CLIA η οποία σύμφωνα με την κα. Μαρία Δεληγιάννη, ( Regional Representative in Eastern Mediterranean at CLIA) έχει επενδύσει 22 δις δολάρια σε πλοία με πράσινες τεχνολογίες για την προστασία του περιβάλλοντος θα πρέπει η Κυβέρνηση να δει το “πρόβλημα” ως ευκαιρία. Δεν πρέπει να μας κυριεύσει ο φόβος, ούτε να κάνουμε πίσω. Ας αναλογιστούν οι υπεύθυνοι τα τεράστια οφέλη του Homeporting και ας πράξουν ανάλογα.
Άλλωστε η κρουαζιέρα είναι ένας σοβαρός κλάδος που γνωρίζει και τα προβλήματα αλλά και πως να τα ξεπεράσει. Ναυτιλία και τουρισμός, η Ελλάδα στα καλύτερά της. Ας το δούμε επιτέλους και στην Ελλάδα.
Νίκος Κ. Δούκας