Η Ανδριανή Βόδενα είναι Αντιπρόσωπος της σημαίας του Ηνωμένου Βασιλείου σε Ελλάδα και Κύπρο
Πρόσφατα το Νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Maritime and Coastguard Agency, επέλεξε τον Πειραιά ως πρώτο του γραφείο παγκοσμίως. Μιλήσαμε με την Ανδριανή Βόδενα, και είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε γιατί η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στις σημαίες επιλογής του Έλληνα πλοιοκτήτη, ποια είναι η θέση του νηολογίου για το πρωτοφανές ζήτημα που προέκυψε κατά τη διάρκεια του τελευταίου ενάμιση έτους και αφορά τους ναυτικούς και τις αλλαγές πληρωμάτων, τι ακολουθεί για το νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου μετά την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ, ποια η θέση του νηολογίου του Ηνωμένου Βασιλείου για το επίμαχο θέμα του deacarbonisation και άλλα σημαντικά θέματα
“Είμαστε μια διεθνής σημαία που δεν ρυθμίζει μόνο αλλά προσθέτει και αξία στις εργασίες των πελατών μας. Συνεργαζόμαστε με πλοιοκτήτες, εφοπλιστές, διαχειριστές, ναυπηγούς και νηογνώμονες για την ανάπτυξη λύσεων σε προβλήματα. Είμαστε ρεαλιστές και ευέλικτοι, διατηρώντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Ήμασταν πάντα στην πρώτη γραμμή των ναυτιλιακών ρυθμίσεων, και πλέον είμαστε ενθουσιασμένοι που βρισκόμαστε στην Ελλάδα και ειδικότερα στον Πειραιά , στο κέντρο της μεγαλύτερης πλοιοκτησίας στον κόσμο και είμαστε σίγουροι ότι η παρουσία μας εδώ θα φέρει δώσει μια νέα επιλογή σημαίας τον πλοιοκτήτες και είμαστε σίγουροι ότι και η σημαία θα αγκαλιαστεί εξίσου από αυτοίς. Δεν έχουμε καμία επιφύλαξη ότι η σημαία μας ήταν είναι και θα παραμείνει μια από τις πιο σημαντικές ευέλικτες και πρωτοπόρες στην παγκόσμια ναυτιλία”.
ΝΑΥΣ: Πείτε μας λίγα λόγια για το καινούριο σας γραφείο στον Πειραιά και του λόγους που οδήγησαν το Νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου στην επιλογή του Πειραιά ως το πρώτο γραφείο παγκοσμίως του νηολογίου εκτός Ηνωμένου Βασιλείου.
Α. Β: Το 2020, το UK Ship Register, το οποίο είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Maritime and Coastguard Agency, εγκαινίασε ένα ολοκαίνουργιο λειτουργικό μοντέλο με έμφαση την εξυπηρέτηση πελατών παγκοσμίως. Δεσμευτήκαμε λοιπόν, να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές του νηολογίου μας εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου, οπότε φυσικά, η ενίσχυση των σχέσεων με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν για εμάς κορυφαία προτεραιότητα.
Αναγνωρίζουμε τη σημασία και την επιρροή των Ελλήνων πλοιοκτητών στα ναυτιλιακά δρώμενα παγκοσμίως και πιστεύουμε ότι ως σημαία μπορούμε να προσδώσουμε πραγματική αξία στις δραστηριότητές τους. Όπως όλοι γνωρίζουμε, υπάρχει μακρά ιστορία Άγγλο-ελληνικής συνεργασίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία και γι’ αυτό επιλέξαμε την Ελλάδα και τον Πειραιά για το πρώτο μας ναυτιλιακό γραφείο εκτός Ηνωμένου Βασίλειου.
Αυτό το νέο γραφείο μας επιτρέπει να παρέχουμε τοπικά υποστήριξη, να χτίσουμε πολύτιμες μακροχρόνιες συνεργασίες με τους πλοιοκτήτες αλλά και να τις εμπλουτίσουμε. Σκοπός μας είναι, να ενισχύσουμε τον δεσμό της σημαίας του Ηνωμένου Βασιλείου με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα.
ΝΑΥΣ: Το Red Ensign είναι μία, αν όχι η παλαιότερη σημαία στον κόσμο και έχει μακρά ιστορία στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Γιατί η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στις σημαίες επιλογής του Έλληνα πλοιοκτήτη, καθώς υπάρχουν αρκετές άλλες επιλογές που επικεντρώνονται στην ασφάλεια, το περιβάλλον και τον πελάτη
Α. Β: Το UKSR έχει μια μακροχρόνια ιστορία ως μία από τις σημαίες με την υψηλότερη επίδοση παγκοσμίως σε θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος.
Η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου διατηρεί σταθερά μία από τις κορυφαίες θέσεις στις λίστες μνημονίου του Παρισιού και του Τόκιο.
Τα υψηλά αυτά πρότυπα ασφαλείας της βρετανικής σημαίας, οδήγησαν σε σταθερές υψηλές επιδόσεις με αποτέλεσμα η σημαία μας να συμπεριληφθεί στο Qualship 21 των ΗΠΑ.
Όπως γνωρίζετε, Το Qualship 21, είναι μια διάκριση που λαμβάνουν πολύ λίγες σημαίες παγκοσμίως και αυτό ευνοεί φυσικά την συνεργασία με τους Αμερικανικούς λιμένες αφενός και αφετέρου δίνει τη δυνατότητα στα πλοία τα οποία φορούν τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου να διεκδικήσουν και τα ίδια το status του Qualship 21.
Πέραν όλων των προηγουμένων που αναφέραμε, η τελευταία διάκριση του νηολογίου μας ήταν η κατάταξη της σημαία μας ως ένα από τα κορυφαία παγκοσμίως νηολόγια στον τομέα της ασφάλειας στη θάλασσα στον Flag State Performance Table από το International Chamber of Shipping (2020/21).
Επίσης η μεγάλη γκάμα των διμερών συμφωνιών που έχουμε σε ισχύ, όπως για παράδειγμα τη συμφωνία Ηνωμένου Βασιλείου και της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, η οποία παρέχει μειωμένα λιμενικά τέλη φέρνει τα πλοία μας σε πλεονεκτική θέση.
Εδώ κάπου πρέπει να τονιστεί ότι η εξαιρετική σχέση του ΗΒ με τις 54 χώρες της Κοινοπολιτείας όπως για παράδειγμα Καναδάς, Αυστραλία Ινδία κτλ. Παρέχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα στα πλοία που φέρουν τη σημαία μας σε επίπεδο σχέσεων με τους λιμένες αλλά και σε διπλωματικό επίπεδο σχέσεων.
Περνάω τώρα στο βασικό μέρος της ερώτησής σας, για τους λόγους τους οποίους η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να είναι η σημαία επιλογής για τον Έλληνα πλοιοκτήτη.
Το UKSR επικεντρώνεται στις ανάγκες της ναυτιλιακής κοινότητας και ιδιαίτερα στις ανάγκες και τη βοήθεια που απαιτούνται από τους ιδιοκτήτες απευθείας ή τους διαχειριστές.
Με απλά λόγια, η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου είναι «πελατοκεντρική», δίνει πρόσβαση στους συνεργάτες μας, σε απαράμιλλη ναυτιλιακή γνώση και εμπειρία, προσαρμοσμένη στις δικές τους εμπορικές απαιτήσεις.
Οι πελάτες μας απολαμβάνουν εξατομικευμένη εξυπηρέτηση όλο το 24ωρο, επιλέγοντας από οφέλη και πακέτα που ταιριάζουν στις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους. Είμαστε στην πρώτη γραμμή του ναυτιλιακού κλάδου και στοχεύουμε στη διαρκή βελτίωση του προϊόντος μας και της ικανότητας ανταπόκρισης στις ανάγκες του κλάδου.
Το νηολόγιο μας, χρησιμοποιεί τη νέα ψηφιακή εποχή που μας δίνει τη δυνατότητα για ταχείς διαδικασίες αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες της ναυτιλίας και ταυτόχρονα παρέχουμε την υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών που αναμένεται από μια σημαία όπως η δική μας.
Σας διαβεβαιώ λοιπόν, ότι όχι μόνο δεν υστερεί η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου σε σχέση με τις άλλες κορυφαίες σημαίες, αλλά έχει επιπλέον το μεγάλο πλεονέκτημα της υποστήριξης μιας έμπειρης ναυτικής διοίκησης και με ισχυρή φωνή στα διεθνή φόρα, όπως στον ΙΜΟ όπου μόνιμη αντιπροσωπεία μας , ηγείται των διαδικασιών αλλά και των αποφάσεων.
Τι προσφέρουμε λοιπόν ως νηολόγιο:
• Προσφέρουμε πραγματική υποστήριξη πελατών 24/7/365 μαζί με μια πλήρως ψηφιακή εγγραφή πλοίου.
• Εκδίδουμε ψηφιακά πιστοποιητικά
• Παρέχουμε σε κάθε πελάτη έναν Key Account Manager – ως σημείο αναφοράς στον οποίο μπορεί να απευθύνεται ο πελάτης κατευθείαν όλο το 24ωρο για οποιοδήποτε θέμα και επίσης με αυτόν τον τρόπο οι πράξεις του νηολογίου διεκπεραιώνονται σε χρόνο μηδέν
• Δυναμική εκπροσώπηση στον IMO
• Παρέχουμε ένα από τα πιο μεγάλα δίκτυα διπλωματικής αντιπροσώπευσής παγκοσμίως
• Για να διατηρούνται τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας στα πλοία που φέρουν τη σημαία μας παρέχουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες εξειδικευμένες στον κάθε πελάτη έτσι ώστε να διευκολύνονται οι πελάτες μας στη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα.
• Τέλος, ένα από τα σημαντικότερα σημεία που πρέπει να τονίσουμε είναι τα πολύ ανταγωνιστικά μας τέλη χωρίς κρυφές χρεώσεις.
Ως UKSR , επενδύουμε στην άμεση και προσοδοφόρα συνεργασία με τον πλοιοκτήτη για να βρούμε άμεση λύση σε προβλήματα όπου υπάρξουν.
ΝΑΥΣ: Ποιος θα μπορούσε να εγγράψει πλοίο κάτω από τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου ?
Α. Β: Η σημαία του ΗΒ είναι μια διεθνή σημαία. Επεκτείναμε το δικαίωμα καταλληλόλητας ιδιοκτησίας το 2019, επιτρέποντας σε περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να εγγραφούν στο UK Ship Register. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν περιοριζόμαστε μόνο σε εθνικές ή ευρωπαϊκές εταιρείες αλλά σε περισσότερες από 120 χώρες.
Εδώ λοιπόν καταρρίπτεται o μύθος ότι πλοιοκτήτρια εταιρία πρέπει να είναι αγγλική.
ΝΑΥΣ: Κατά τη διάρκεια του τελευταίου ενάμιση έτους, η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετώπισε πρωτοφανή ζητήματα που σχετίζονται με τους ναυτικούς, τις αλλαγές πληρωμάτων κ.λπ., ποια είναι η θέση του νηολογίου;
Α. Β.: Η ευημερία των πληρωμάτων επί των πλοίων που φέρουν τη σημαία μας είναι η κορυφαία προτεραιότητα μας, Ιδιαίτερα το τελευταίο ενάμιση χρόνο λόγο της πανδημίας του COVID-19. Χωρίς ναυτικούς, τίποτα δεν κινείται στον κόσμο και εμείς σαν νηολόγιο, έχουμε ηγηθεί στην υποχρέωσή όλων μας να τους φροντίζουμε - θα συνεχίσουμε να κάνουμε ακριβώς αυτό.
Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν ο πρώτη χώρα που όρισε τους ναυτικούς ως key workers και ήμασταν οι πρώτοι που κάναμε μαζικούς επαναπατρισμούς, διευκολύνοντας μέσω των συναδέλφων μας στο Υπουργείο Μεταφορών και στα άλλα τμήματα της κυβέρνησης.
Για τη βρετανική σημαία, οι ναυτικοί ήταν πάντα κορυφαία προτεραιότητα.
Φροντίζουμε την εκπαίδευση και την πιστοποίηση των ναυτικών μας, έτσι ώστε οι πελάτες μας να μπορούν να επωφεληθούν από τα καλύτερα ταλέντα της βιομηχανίας, απασχολώντας ναυτικούς από όλο τον κόσμο.
Παρέχουμε λοιπόν
• Εκπαίδευση ναυτικών παγκόσμιας κλάσης
• Πιστοποιητικά ικανότητας αποδεκτά σε 60 άλλες ναυτικές διοικήσεις. Χωρίς περιορισμούς υπηκοότητας αξιωματικών.
• Παγκόσμια έρευνα και συμβουλές για την ευημερία των ναυτικών
• Το 2021, εκδώσαμε νέα ηλεκτρονικά πιστοποιητικά που εισήχθησαν για ναυτικούς του Ηνωμένου Βασιλείου και για πλοία με σημαία Ηνωμένου Βασιλείου.
ΝΑΥΣ: Έχοντας διαβάσει το άρθρο σας στο τελευταίο τεύχος ΝΑΥΣ σχετικά με την έξοδο του Ηνωμένου βασιλείου από την Ε.Ε. θα θέλαμε να ρωτήσουμε τι άλλο ακολουθεί για το νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου μετά το EU Exit deal;
Α. Β: Στις περισσότερες περιπτώσεις η ναυτιλία θα συνεχιστεί χωρίς αλλαγή. Η προσφορά του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένει ανταγωνιστική, με ένα από τα χαμηλότερα ετήσια κόστη για ένα διεθνές νηολόγιο και ενισχύεται από την παγκόσμια τεχνογνωσία και την υποστήριξη της Κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου και της MCA.
Είμαστε ενθουσιασμένοι από τις ευκαιρίες για νέες συνεργασίες και ανυπομονώ να συναντηθώ με τους Έλληνες πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης στον Πειραιά και να τους δείξω τις ευκαιρίες και τα οφέλη της επιλογής της σημαίας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το Ηνωμένο Βασίλειο προσφέρει ήδη μεγάλη αξία και ευελιξία, και επί του παρόντος αναθεωρούμε την οικονομική μας προσφορά για να κάνουμε την συνεργασία με τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου ακόμη πιο ελκυστική.
Μη όντας πλέον μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πιο ελεύθερο να διαμορφώνει πολιτικές και να αναπτύσσει νέες εταιρικές σχέσεις που θα βοηθήσουν στην οικοδόμηση ενός λαμπρότερου μέλλοντος για τον τομέα – συνεχίζοντας τον ηγετικό και αντιπροσωπευτικό ρόλο της Βρετανίας στο ναυτιλιακό κόσμο.
Ως χώρα που φιλοξενεί τον ΙΜΟ, το Ηνωμένο Βασίλειο διαδραματίζει μεγάλο ρόλο στην προσέγγιση της ναυτικής κοινότητας και στην παροχή ευκαιριών στη βιομηχανία για υπεύθυνη και βιώσιμη ανάπτυξη.
Η βρετανική σημαία πλέον δεν χαρακτηρίζεται ως σημαία χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά αυτό δεν περιορίζει τους Έλληνες πλοιοκτήτες στα σκάφη τους που φέρουν τη σημαία μας για να απασχολούν ναυτικούς της ΕΕ.
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ήδη θεσπίσει νομοθεσία για να διασφαλίσει ότι οι εκπαιδευμένοι ναυτικοί του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται σε σκάφη του Ηνωμένου Βασιλείου και το Ηνωμένο Βασίλειο θα συνεχίσει να αναγνωρίζει πιστοποιητικά ναυτικών από χώρες της ΕΕ.Όσον αφορά τις ενδομεταφορές, τα δικαιώματα ενδομεταφορών δεν συζητήθηκαν στις εμπορικές διαπραγματεύσεις μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ, καθώς αυτός ο τομέας αρμοδιοτήτων ανήκει στα μεμονωμένα κράτη μέλη. Το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου συνεργάζεται με τα κράτη μέλη της ΕΕ για να υποστηρίξει την παροχή υπηρεσιών ενδομεταφορών από σκάφη του Ηνωμένου Βασιλείου στην ΕΕ. Το ΗΒ δεν έχει θεσπίσει κανέναν κανονισμό που να περιορίζει τις θαλάσσιες ενδομεταφορές για πλοία με σημαία ΕΕ που λειτουργούν σε ύδατα του ΗΒ.
ΝΑΥΣ: Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία οδηγείται προς την απαλλαγή από το διοξείδιο του άνθρακα (decarbonisation) ποια η θέση του νηολογίου του Ηνωμένου Βασιλείου;
Α. Β: Η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου είναι περιβαλλοντικά και αειφόρα υπεύθυνη και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή όλων των προσπαθειών που καταβάλλει ο κλάδος για τη μείωση των ρύπων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία.
Η εντεταλμένη ομάδα μας με την επωνυμία Maritime Future Technologies είναι διαθέσιμη για να υποστηρίξει τους πλοιοκτήτες στην προσαρμογή τους στο νέο μέλλον χαμηλών εκπομπών ρύπων του θερμοκηπίου.
Η εξειδικευμένη αυτή ομάδα του νηολογίου μας, μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες μας να επιτύχουν τους στόχους που καθορίζονται από τους διεθνής οργανισμούς που ασχολούνται με το θέμα όπως ο ΙΜΟ.
Η επόμενη δεκαετία θα είναι ορόσημο στη ναυτιλιακή βιομηχανία γιατί θα υπάρξει αναπροσαρμογή στον τομέα των καυσίμων ο οποίος τείνει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και δεύτερον από τη μεγαλύτερη χρήση αυτόνομης τεχνολογίας.
Η ομάδα Maritime Future Technologies της MCA είναι εδώ για να βοηθήσει τους πελάτες μας να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές με υπευθυνότητα, βιωσιμότητα και κερδοφορία.
Η εν λόγω ομάδα μας διαθέτει τεχνογνωσία στον τομέα τα μείωσης των ρύπων του θερμοκηπίου και πρωτοπορεί στις δοκιμές αυτόνομης τεχνολογίας πάνω σε σκάφη και Είμαστε εδώ λοιπόν, για να βοηθήσουμε παρέχοντας γνώσεις σχετικά με τις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες
Συνεργαζόμαστε στενά με πανεπιστημιακούς και βιομηχανικούς φορείς έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες που εμπιστεύονται τη σημαία μας να έχουν πρόσβαση σε εξειδικευμένη και ανεξάρτητη έρευνα και ευρήματα.
Προσφέρουμε υποστήριξη μέσα από την απαραίτητη κανονιστική αλλαγή για να διατηρήσουμε την ασφάλεια των πλοίων μας στο υψηλότερο επίπεδο. Η νομοθεσία του Ηνωμένου Βασιλείου πάνω στο θέμα είναι κορυφαία, ευέλικτη και διασφαλίζει το μελλοντικό θαλάσσιο περιβάλλον.