O κ. Νεκτάριος Δεμενόπουλος είναι Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων, Εξυπηρέτησης Μετόχων και Εταιρικών Ανακοινώσεων, ΟΛΠ Α.Ε
Από τον Αύγουστο του 2016, όταν η COSCO SHIPPING ανέλαβε τη Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε., στο λιμάνι του Πειραιά έχουν υλοποιηθεί μία σειρά από υποχρεωτικές επενδύσεις σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης που έχει υπογραφεί με το Ελληνικό Δημόσιο. Στις επενδύσεις αυτές συμπεριλαμβάνεται και το έργο «Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης» προϋπολογισμού 55 εκατομμυρίων ευρώ σε έργα υποδομής στον τομέα ναυπηγοεπισκευής πλοίων, οι οποίες υλοποιούνται κατά προτεραιότητα. Το επενδυτικό και κατασκευαστικό έργο της ΟΛΠ ΑΕ στην ΝΕΖ Περάματος χωρίζεται σε δύο φάσεις.
Η πρώτη φάση αφορά 32 εκατομμύρια ευρώ και έχει ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση προγραμματισμένης επένδυσης ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ βρίσκεται σε εξέλιξη. Η πρώτη φάση του έργου ολοκληρώθηκε το 2018, συμπεριλαμβανομένης της επισκευής των υφιστάμενων δεξαμενών, της αγοράς μιας νέας πλωτής δεξαμενής και της αναβάθμισης του περιβάλλοντος χώρου και έχει συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των δεξαμενιζόμενων πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά (αυξήθηκαν από 69 το 2016 σε 121 το 2020). Όταν η COSCO SHIPPING ανέλαβε τη Διοίκηση του ΟΛΠ το 2016, οι δύο πλωτές δεξαμενές (PIRAEUS I και PIRAEUS II) είχαν σοβαρές ελλείψεις, με σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια και με προβληματική λειτουργία. Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει επενδύσει διαδοχικά περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ για να ολοκληρώσει τις εργασίες επισκευής και ασφαλής λειτουργίας τους.
Το 2018, η δεξαμενή PIRAEUS III που αγόρασε η ΟΛΠ Α.Ε. μέσω διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού τέθηκε σε λειτουργία επίσημα μετά την έγκριση των αρμόδιων αρχών, επιτρέποντας στο λιμάνι του Πειραιά να μπορεί να επισκευάσει πλοία μέχρι 80.000 τόνων. Από τότε, το λιμάνι του Πειραιά παρέχει τη δυνατότητα στα μεγάλα και τα εμπορικά πλοία να επισκευάζονται εδώ χωρίς να πηγαίνουν στο εξωτερικό. Πλέον οι τοπικές εταιρείες επισκευής πλοίων έχουν διαθέσιμες για χρήση όλες τις υποδομές για την επισκευή μεγάλων πλοίων και οι αρχικά χαμένοι πελάτες άρχισαν να επιστρέφουν στο λιμάνι. Για παράδειγμα μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας που αναγκάζονταν να πηγαίνουν για συντηρήσεις στο εξωτερικό (π.χ. Τουρκία ή Μάλτα) πλέον χρησιμοποιούν την Πειραιάς ΙΙΙ για επισκευές και συντηρήσεις.
Μέχρι τώρα, η ΠΕΙΡΑΙΑΣ III έχει παράσχει υπηρεσίες επισκευής 100 πλοίων που εκτελέστηκαν από τις τοπικές εταιρείες. O στρατηγικός σχεδιασμός της ΟΛΠ Α.Ε. για τη ναυπηγοεπισκευαστική βάση του λιμένα αποσκοπεί στην ανάδειξη των μεγάλων δυνατοτήτων της και στην ανάδειξή της σε κόμβο επισκευής στην Ανατολική Μεσόγειο. Διευκρινίζεται ότι η ΟΛΠ Α.Ε. δεν προτίθεται να προχωρήσει σε κατασκευή πλοίων, ούτε να απασχολήσει αλλοδαπούς εργάτες ούτε να επιφέρει ουσιώδεις αλλαγές στο καθεστώς λειτουργίας των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στο Λιμάνι του Πειραιά. Βασική στόχευση είναι μέσα από τη βελτίωση της οργάνωσης της παραγωγής, τις ασφαλείς και αξιόπιστες εγκαταστάσεις επισκευής πλοίων και τη βελτίωση της παραγωγικότητας να δημιουργηθούν συνθήκες αειφόρου μεγέθυνσης που θα συμβάλλουν στη δημιουργία περισσότερων θέσεων απασχόλησης και στην οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.
Επί του παρόντος βρίσκεται υπό εκτέλεση το έργο «Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος – Φάση Β», το οποίο αποτελεί μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχουν συμφωνηθεί με το Ελληνικό Δημόσιο. Το συγκεκριμένο έργο αναφέρεται στην αναβάθμιση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, την κατασκευή νέων υποδομών και Η/Μ εγκαταστάσεων.
Οι εργασίες συνοψίζονται σε:
− Ανακατασκευή των ανωδομών.
− Ανακατασκευή σιδηροτροχιών γερανογεφυρών.
−Ανακατασκευή δαπέδων σε συγκεκριμένη έκταση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
− Κατασκευή δικτύου συλλογής επιφανειακών απορροών ομβρίων υδάτων και απορροή των ομβρίων υδάτων από τη σκάφη των σιδηροτροχιών.
− Κατασκευή δύο νέων κτιρίων Υποσταθμών (Νο.3 και Νο.4) και ενός αντλιοστασίου.
− Αναβάθμιση των υφιστάμενων και εγκατάσταση νέων Η/Μ δικτύων, εξοπλισμού και υποδομών.
O στόχος της παραπάνω επένδυσης είναι η περαιτέρω αναβάθμιση της υποδομής και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους και η πλήρη κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας και παροχής νερού και ρεύματος στη ζώνη επισκευής πλοίων, ώστε να συνεχιστεί η ανάπτυξη της ΝΕΖ Περάματος που συμβάλλει στην αύξηση των εργασιών για τις τοπικές επιχειρήσεις και στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στις τοπικές κοινωνίες.
Ο Νεκτάριος Δεμενόπουλος έχει σπουδάσει Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Οικονομικές Σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στις Ευρωπαϊκές Σπουδές από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Από το 2006 εργάζεται στην ΟΛΠ Α.Ε. Μέχρι το 2011 εργάστηκε στο Τμήμα Λογιστηρίου με αντικείμενο την κατάρτιση των Οικονομικών Καταστάσεων της εταιρείας σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης. Το 2011 ανέλαβε τη θέση του Υπεύθυνου Εξυπηρέτησης Μετόχων και Εταιρικών Ανακοινώσεων και στις αρχές του 2017 ορίστηκε Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων, Εξυπηρέτησης Μετόχων και Εταιρικών Ανακοινώσεων και έχει πλέον την ευθύνη για της επικοινωνία της Εταιρείας τόσο με τα μέσα ενημέρωσης όσο και με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.