Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έχει υιοθετήσει μια πολύ αναμενόμενη στρατηγική για την αλλαγή του κλίματος για τη ναυτιλία.
Η στρατηγική επικεντρώνεται στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία, ορίζοντας ένα όραμα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία και την εξάλειψή τους το συντομότερο δυνατό τον αιώνα που διανύουμε.
Η στρατηγική που υιοθετεί ο διεθνής οργανισμόες περιλαμβάνει συγκεκριμένη αναφορά για την ευθυγράμμιση με τους στόχους της συμφωνίας για το κλίμα, έτσι όπως συμφωνήθηκε στο Παρίσι. Η αρχική στρατηγική επικεντρώνεται σε τρία ζητήματα:
1. Μείωση του άνθρακα των πλοίων μέσω της εφαρμογής περαιτέρω φάσεων του δείκτη σχεδιασμού ενεργειακής απόδοσης για τα νέα πλοία.
2. Μείωση των εκπομπών CO2 από τις μεταφορές με 40% έως το 2030, 70% μέχρι το 2050 (σε σύγκριση με το 2008)
3. Να μειωθούν οι εκπομπές GHG από τη διεθνή ναυτιλία όσο το δυνατόν συντομότερα και να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου τουλάχιστον κατά 50% σε σύγκριση με το 2008).
Η συμφωνία δεν ήταν ομόφωνη: οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ρωσία και η Σαουδική Αραβία ψήφισαν κατά της υιοθέτησης της στρατηγικής. Ωστόσο, υπάρχει ευρεία συναίνεση σχετικά με το θέμα ορισμένων μεγάλων ναυτιλιακών χωρών όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η ΕΕ.