Οι εντατικές διαπραγματεύσεις τερματίστηκαν πριν από δύο εβδομάδες, όταν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
το Συμβούλιο Υπουργών και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία για τη μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας εκπομπών, η οποία σήμερα εγκρίθηκε από τα κράτη μέλη.
"Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες έχουν έντονο ενδιαφέρον να μειώσουν τα επίπεδα άνθρακα στη βιομηχανία και πιστεύουμε ότι είναι η σωστή απόφαση ότι η ΕΕ θα αφήσει τον κανονισμό για τις εκπομπές CO2 της ναυτιλίας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό", σχολίασε ο Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA. "Ο ΙΜΟ είναι επί του παρόντος απασχολημένος με την εκπόνηση της στρατηγικής του για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη διεθνή ναυτιλία. Ο ΙΜΟ είναι ο οργανισμός που ρυθμίζει την παγκόσμια βιομηχανία μας ", κατέληξε.
Ο ΙΜΟ έχει ορισμένα συμφωνημένα ορόσημα στο σχέδιο της παγκόσμιας κλιματικής στρατηγικής του. Τον Απρίλιο του 2018 ο ΙΜΟ θα πρέπει να υιοθετήσει μια αρχική στρατηγική για τη συνολική μείωση των εκπομπών από τα πλοία και το 2023 θα πρέπει να υιοθετήσει μια τελική στρατηγική.
Κατά την τελευταία συνάντηση του IMO τον Οκτώβριο, ο κλάδος πρότεινε οι συνολικές εκπομπές CO2 του τομέα να μην αυξηθούν σε σχέση με τα επίπεδα του 2008, καθιστώντας έτσι το έτος 2008 ως το έτος μέγιστων εκπομπών από τη ναυτιλία και ότι ο ΙΜΟ θα πρέπει να συμφωνήσει ποσοστά μείωσης ανά τόννο- καθώς και σε ποσοστό μείωσης κατά το οποίο οι συνολικές εκπομπές από τον κλάδο πρέπει να μειωθούν έως το 2050.