Ο δείκτης Moore Maritime Index, "MMI", μια βάση δεδομένων που περιέχει το κόστος λειτουργίας και τα έσοδα από περισσότερα από 1.500 πλοία, έχει επικαιροποιηθεί και είναι διαθέσιμος με τα δεδομένα του 2022.
Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών και, ως εκ τούτου, τα αποτελέσματα που παράγει ο Δείκτης δείχνουν τον "πραγματικό κόσμο" των οικονομικών επιδόσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε περισσότερους από 20 τύπους πλοίων. Τα κύρια συμπεράσματα είναι τα εξής:
Στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, οι συνολικές λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν σε ένα εύρος από 5% έως 9% στις διάφορες κατηγορίες πλοίων, με τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 9% να αναφέρεται από τα πλοία Handysize. Ειδικότερα, αύξηση αναφέρθηκε στα έξοδα ασφάλισης, λιπαντικών, αποθήκης, ανταλλακτικών, επισκευών και συντήρησης. Τα έξοδα πληρώματος και τα διοικητικά έξοδα παρέμειναν κοντά στα ίδια επίπεδα με το 2021. Όσον αφορά τα έσοδα, τα ποσοστά φάνηκε να βελτιώνονται το 2022, με εξαίρεση τα μεγάλα Capesizes που μειώθηκαν αλλά παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα συνολικά.
Τα δεξαμενόπλοια ανέφεραν επίσης αύξηση των συνολικών λειτουργικών δαπανών τους, σε ένα εύρος από 3% έως 7%. Όλες οι κατηγορίες δεξαμενόπλοιων παρουσίασαν υψηλό κόστος λιπαντικών και ανταλλακτικών, ενώ τα έξοδα επισκευής και συντήρησης ήταν υψηλότερα για τα πλοία μεταξύ 20.000 dwt και 120.000 dwt. Το κόστος πληρώματος παρέμεινε αμετάβλητο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα έξοδα ασφάλισης αυξήθηκαν στις περισσότερες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων. Όσον αφορά τα έσοδα, τα ποσοστά εμφανίστηκαν πολύ βελτιωμένα, με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται στην κατηγορία Suezmax.
Περισσότερα για το ΜΜΙ θα βρείτε εδώ