Το Μάρτιο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης της εγχώριας οικονομίας αυξήθηκε σε 0,7% από -1,0% τον προηγούμενο μήνα και η μηνιαία καθαρή ροή ήταν θετική κατά 3.784 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 262 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.
Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής του συνόλου των καταθέσεων αυξήθηκε σε 8,0% από 4,9% τον προηγούμενο μήνα και η μηνιαία καθαρή ροή ήταν θετική κατά 5.150 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 96 εκατ. ευρώ το Φεβρουάριο του 2020. Ωστόσο ενώ η οικονομία στο σύνολο της έχει μεταβληθεί θετικά κατά 0,7% σε ετήσια βάση, ο κλάδος της Ναυτιλίας παρουσιάζει την δεύτερη πιο μεγάλη μείωση (-2,5%) μετά τον κλάδο των κατασκευών που κρατούν τα πρωτεία με -3,7%.
Σε πρόσφατη ζωντανή συνέντευξη που παραχώρησε στο ΝΑΥΣ ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC Business Consultants, (μπορείτε να δείτε την συνέντευξη εδώ) μεταξύ άλλων τόνισε για τη Ναυτιλιακή Χρηματοδότηση. “Το μικρό εφοπλιστικό σχήμα με 4,5 πλοία τελειώνει σύντομα. Εργάζομαι πολύ πάνω σε αυτό για να βρω το μοντέλο συνύπαρξης. Πριν από 5 χρόνια είχαμε περίπου 800 εταιρίες και τώρα έχουμε λιγότερες από 500. Το ζήτημα είναι λοιπόν πως και ο μικρός εφοπλιστής θα αντλήσει κεφάλαια. Θα πρέπει να γίνει μεγαλύτερος. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει και ο ίδιος να βάλει κάποια κεφάλαια ή να συνυπάρξει με άλλους και να δημιουργήσουν μία πιο μεγάλη εταιρία για να παραμείνουν στον χώρο. Χρειάζονται εταιρίες με απόλυτο σεβασμό στην εταιρική διακυβέρνηση να δείχνουν καλή πίστη ώστε να προβούν σε χρηματοδότηση”
Νίκος Κ. Δούκας