Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του ΙΜΟ έδωσε έγκριση στις τροπολογίες για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.
Σχέδια τροποποιήσεων στη σύμβαση MARPOL θα απαιτούσαν από τα πλοία να συνδυάσουν μια τεχνική και επιχειρησιακή προσέγγιση για τη μείωση του άνθρακα, καθώς και σχέδια νέων υποχρεωτικών κανονισμών για τη μείωση του άνθρακα από τα υφιστάμενα πλοία, έχουν εγκριθεί από την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) (MEPC). Η MEPC συμφώνησε επίσης τους όρους αναφοράς για την αξιολόγηση των πιθανών επιπτώσεων στα κράτη, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις ανάγκες των αναπτυσσόμενων χωρών, ιδίως των αναπτυσσόμενων κρατών Small Island (SIDS) και των λιγότερο ανεπτυγμένων χωρών (LDCs).
Τα σχέδια τροποποιήσεων της σύμβασης MARPOL θα απαιτούσαν από τα πλοία να συνδυάσουν μια τεχνική και επιχειρησιακή προσέγγιση για τη μείωση του άνθρακα. Αυτό ευθυγραμμίζεται με τη φιλοδοξία της αρχικής στρατηγικής για το GHG του IMO, η οποία στοχεύει στη μείωση της έντασης άνθρακα της παγκόσμιας ναυτιλίας κατά 40% έως το 2030, σε σύγκριση με το 2008.
Οι τροποποιήσεις παρουσιάστηκαν στην έβδομη σύνοδο της Διασυνοριακής Ομάδας Εργασίας για τη Μείωση του GHG από πλοία (ISWG-GHG 7), που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.
Τα σχέδια τροπολογιών θα υποβληθούν τώρα για επίσημη έγκριση στη σύνοδο MEPC 76, η οποία θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια του 2021.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Κιτάκ Λιμ, δήλωσε: «Έχουμε ακόμη μπροστά μας αρκετές περαιτέρω εργασίες για την εφαρμογή των μέτρων, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι το πνεύμα συνεργασίας του ΙΜΟ, που παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια, θα επιτρέψει ταχεία πρόοδο με την ανάπτυξη των τεχνικών κατευθυντήριων γραμμών και ενός κώδικα έντασης άνθρακα, καθώς και το ουσιαστικό περαιτέρω έργο για τη συνολική εκτίμηση των επιπτώσεων των μέτρων στις αναπτυσσόμενες χώρες. Εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου σε όλα τα κράτη μέλη που έχουν δηλώσει τη δέσμευσή τους να υποστηρίξουν αυτές τις προσπάθειες. "
Δήλωσε επίσης ότι οι εγκριθείσες τροποποιήσεις ήταν σημαντικές δομικές μονάδες χωρίς τις οποίες δεν θα είναι δυνατή η μελλοντική συζήτηση για μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα.
Η πρόοδος στην ανάπτυξη των βραχυπρόθεσμων μέτρων ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα όπως ορίζεται στην αρχική στρατηγική του θερμοκηπίου του ΙΜΟ. Η στρατηγική πρότεινε ότι τα βραχυπρόθεσμα μέτρα θα πρέπει να είναι εκείνα που έχουν οριστικοποιηθεί και συμφωνηθεί από την επιτροπή μεταξύ 2018 και 2023.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ
Νίκος Κ. Δούκας