Η Rolls-Royce και η Φινλανδική κρατική εταιρεία Finferries έκαναν πρόσφατα επιτυχή επίδειξη του πρώτου πλήρως αυτόνομου ferry στον κόσμο στο αρχιπέλαγος νότια της πόλης Turku της Φινλανδίας.
Το οχηματαγωγό Falco, χρησιμοποίησε ένα συνδυασμό τεχνολογιών Rolls-Royce Ship Intelligence για την επιτυχή πλοήγηση με αυτόνομο τρόπο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του μεταξύ Parainen και Nauvo. Το ταξίδι επιστροφής πραγματοποιήθηκε με τηλεχειρισμό.
Κατά τη διάρκεια της επίδειξης, το Falco, με 80 προσκεκλημένους VIP επισκέπτες στο πλοίο, πραγματοποίησε το ταξίδι υπό πλήρως ανεξάρτητο έλεγχο. Το σκάφος ανίχνευσε αντικείμενα χρησιμοποιώντας σύντηξη αισθητήρα και τεχνητή νοημοσύνη και πραγματοποίησε αποφυγή σύγκρουσης. Πραγματοποίησε επίσης αυτόματη πρόσδεση με ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο αυτόνομο σύστημα πλοήγησης. Όλα αυτά επιτεύχθηκαν χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση από το πλήρωμα.
Το Falco είναι εξοπλισμένο με μια σειρά προηγμένων αισθητήρων που του επιτρέπουν να δημιουργήσει μια λεπτομερή εικόνα του περιβάλλοντός του, σε πραγματικό χρόνο και με επίπεδο ακρίβειας πέρα από αυτό του ανθρώπινου ματιού. Η εικόνα της επίγνωσης της κατάστασης δημιουργείται με τη σύντηξη των δεδομένων των αισθητήρων και μεταδίδεται στο απομακρυσμένο κέντρο εξυπηρέτησης της Finferries στην ξηρά, περίπου 50 χιλιόμετρα μακριά στο κέντρο του Turku. Εδώ, ένας κυβερνήτης παρακολουθεί τις αυτόνομες επιχειρήσεις και μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του σκάφους εάν είναι απαραίτητο.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών αυτόνομης λειτουργίας στο αρχιπέλαγος του Turku, η Rolls-Royce έχει μέχρι σήμερα χρονομετρήσει σχεδόν 400 ώρες θαλάσσιων δοκιμών. Το σύστημα Autodocking της Rolls-Royce συγκαταλέγεται στις τεχνολογίες που δοκιμάστηκαν επιτυχώς. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο σκάφος να αλλάζει αυτόματα την πορεία και την ταχύτητα όταν πλησιάζει την αποβάθρα και πραγματοποιεί αυτόματη αποβίβαση χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών στη θάλασσα, η λύση αποφυγής σύγκρουσης έχει επίσης δοκιμαστεί σε διάφορες συνθήκες για αρκετές ώρες λειτουργίας.
Νωρίτερα φέτος, οι Rolls-Royce και Finferries άρχισαν να συνεργάζονται σε ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα που ονομάζεται SVAN (Safer Vessel with Autonomous Navigation), για να συνεχίσει να εφαρμόζει τα ευρήματα από το ερευνητικό πρόγραμμα Advanced Autonomous Waterborne Applications (AAWA) που χρηματοδοτήθηκε από την Business Finland.