Η συμμόρφωση με τους Κανονισμούς σε ορισμένες περιπτώσεις επηρεάζει την Ασφάλεια τόνισε ο κ. Ζαχαριάδης.
Αναφέρθηκε στη συμμόρφωση με την EEDI η οποία οδηγεί σε λιγότερο δυνατούς κινητήρες, δημιουργώντας, ειδικά για την 3η φάση μετά το 2025, ένα πραγματικό πρόβλημα για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου. Δυστυχώς, είπε, κάποιες χώρες και ΜΚΟ στον Διεθνή Οργανισμό Ναυσιπλοΐας χρησιμοποιούν το σύνθημα «πρώτα η ασφάλεια» απλά και μόνο ως «ατάκα», δίχως να το εννοούν. Όσον αφορά τις επιθεωρήσεις, άσκησε κριτική σε διάφορους τρίτους, οι οποίοι δεν διαθέτουν ιδιαίτερες ναυτιλιακές γνώσεις, αλλά παρόλα αυτά συνθέτουν δείκτες ασφάλειας και αποδοτικότητας για πλοία, οι οποίοι δεν έχουν αξία, και τελικά πωλούν ελεγκτικές υπηρεσίες σε εφοπλιστές για να βελτιώσουν τη θέση των πλοίων τους. Όσον αφορά τους ελέγχους του κράτους του λιμένα ανέφερε πως το πρόβλημα ασυνείδητων επιθεωρητών, σε γνωστές περιοχές, πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστεί.
*Technical Director – Atlantic Bulk Carriers Management Ltd
Οι δηλώσεις έγιναν στο 7ο ΕΤΗΣΙΟ «OPERATIONAL EXCELLENCE IN SHIPPING FORUM» ΤΗΣ CAPITAL LINK